WAT MAG ER WEL

HUIDIGE MAATREGELEN

OPENINGSTIJDEN TERRAS: 

  • 12:00 – 18:00 uur

GA JE NAAR HET TERRAS?

  • Maak bij de deur een reservering voor een zitplaats.
  • Blijf zoveel mogelijk op je plek zitten.
  • Verplaats je alleen als je naar de toilet of garderobe gaat of moet betalen. Draag binnen een mondkapje.

VOORWAARDEN

  • Ter plekke reserveren verplicht.
  • Gezondheidscheck verplicht.
  • Bezoekers worden gevraagd zich te registreren.
  • Vaste zitplaats verplicht.
  • Maximaal 2 personen (excl. Kinderen t/m 12 jaar) of 1 huishouden per tafel.
  • Maximaal 50 personen per buitenterras.
MAATREGELEN

HOE GAAN WE HIERMEE OM?

Als je binnenkomt dien je je handen te desinfecteren en te wachten bij het meldpunt. Ook vragen we je je om in te checken door middel van een QR code waar je je naam en contactgegevens achter kunt laten.

In hoofdlijnen:

  • Voor iedereen geldt: een zitplek is verplicht
  • Waarborgen van 1,5 meter afstand tussen de zitplekken
  • 2 personen per tafel of 1 huishouden per tafel
  • Wij vragen ter plekke om je contactgegevens
  • Om 18:00 uur dient het terras leeg te zijn
TERRAS OPEN COVID- 19

MEEST GESTELDE VRAGEN

Kan ik een tafel op het terras reserveren?

Wij willen graag iedereen een eerlijke kans bieden om lekker op het terras te genieten van een Jopenbiertje. Daarom is het niet mogelijk om vooraf te reserveren. Je kunt ter plekke wel vragen aan de bediening of er een tafel vrij is of hoe lang dit ongeveer gaat duren. Uiteraard helpen we je dan zo snel mogelijk aan een tafeltje.
Daarnaast vragen we je om je naam en telefoonnummer ter plekke op te schrijven, zodat we ons ook houden aan het beleid: ‘reserveren aan de deur’.

Indien we binnen ook weer open mogen, dan kun je wel reserveren voor de lunch, High Beer en/of een diner.
Reserveringen gelden dan ALTIJD voor binnen, een plek op het terras gaan we graag ter plekke voor je na indien gewenst. Maar hiervoor kun je niet reserveren.

Ons gezelschap bestaat uit meerdere huishoudens, kunnen we wel bij elkaar zitten?

Je mag met 2 personen aan 1 tafel zitten, ook als je niet bij elkaar woont.

Voor 3 tot 4 personen, reserveren we meerdere 2-persoonstafels/of zitplekken naast elkaar, die op 1,5e meter afstand van elkaar gescheiden zijn. Zo kunnen jullie alsnog met een groep komen en in ieder geval wel bij elkaar in de buurt blijven zitten.
Bij het plaatsen van de reservering kun je bij de opmerkingen aangeven dat jullie gezelschap uit meerder huishoudens bestaat.

Indien je met je gezin/huisgenoten komt (en dus 1 huishouden vormt) worden jullie wel allemaal aan dezelfde tafel geplaceerd.

Ik wil met een groep komen, wat zijn de mogelijkheden?

Momenteel nemen wij geen groepsreserveringen aan. Ook niet voor later dit jaar. Pas als het kabinet anders aankondigt gaan wij de mogelijkheden weer na.

Wil je een optie plaatsen voor een groep in 2022? Stuur dan een mail naar: haarlem@jopenkerk.nl

Als ik met 3 of 4 personen of meer kom, zitten we dan wel bij elkaar?

Wij maken opstellingen in tweetallen, die op 1,5e meter afstand van elkaar gescheiden zijn. Kom je met 4 personen dan reserveren we voor jullie 2 tafels van 2 personen.

Wil je met meer dan 4 personen komen, dan dien je meerdere reserveringen te plaatsen. Zet bij de reservering dat je een tafel in de buurt van de andere reservering wil hebben, dan houden we daar rekening mee. Ook vragen we je om gescheiden binnen te komen – zoals de reserveringen zijn geplaatst.

GESLOTEN TIJDENS COVID-19

Meest gestelde vragen

Mijn reservering valt in de 'Lock Down' periode, wat nu?

De reserveringen die vallen in de “lockdown” periode  zijn automatisch geannuleerd. Zolang de horeca binnen niet open mag worden alle reserveringen binnen geannuleerd.

Mijn reservering is geannuleerd maar ik heb betaald met IDEAL, wat nu?

Wij sturen iedereen die al heeft betaald een mail met de bevestiging dat de reservering is geannuleerd met daarbij de onderstaande opties voor restitutie. Je kan op deze email reageren en je voorkeur opgeven.

  1. Onze voorkeur gaat uit naar het verplaatsen van de reservering. We kunnen met de naam waarop gereserveerd is en referentienummer van de reservering de datum aanpassen naar een nieuwe datum. Daarmee zien we in het systeem ook direct dat de betaling al voldaan is. Mocht je een nieuwe datum hebben geprikt stuur ons dan een mail met je naam en referentie. Je krijgt van ons automatisch een bevestiging als deze verplaatst kan worden (afhankelijk van de beschikbaarheid.)
  2. We sturen een giftcard met dezelfde waarde als het bedrag wat reeds is betaald.
  3. We sturen een kortingscode toe die gebruikt kan worden in de Jopen Webshop, zodat je thuis van onze bieren kunt genieten. (Met dezelfde waarde als het bedrag wat reeds is betaald.)
Hoe kan ik mijn reeds betaalde reservering verplaatsen?

Reserveringen die al zijn betaald kunnen altijd worden verplaatst. Check eerst de beschikbaarheid op onze website, door de eerste stappen van het reserveringsproces door te lopen. Zo kun je direct zien of er op jouw datum van voorkeur nog plek is. Mocht je een nieuwe datum hebben geprikt stuur ons dan een mail met je naam en referentienummer van je bestaande (geannuleerde) reservering. Je krijgt van ons automatisch een bevestiging als deze verplaatst kan worden (afhankelijk van de beschikbaarheid).
Het referentienummer kun je vinden in de bevestigingsmail van de reservering.

Wanneer gaan jullie weer open?

Helaas kunnen we de toekomst niet voorspellen en krijgen we ook geen informatie vooraf. Wij houden ons aan de afgekondigde maatregelen van het RIVM, dus hou het nieuws goed in de gaten. In het “openingsplan” van het kabinet wordt een inschatting gegeven, van de mogelijke versoepelingen voor de horeca.

Hoe zijn jullie te bereiken als ik vragen heb?

In de periode dat we gesloten zijn blijven we bereikbaar per mail. Op doordeweekse dagen krijg je binnen 24-uur antwoord. In het weekend wordt de mail niet beantwoord.

GEOPEND MET COVID-19

MEEST GESTELDE VRAGEN

Moet ik reserveren, of kan ik ook gewoon binnenlopen?

Gewoon binnenlopen kan zeker! We gaan dan ter plekke na waar jullie het beste kunnen zitten.
Daarnaast vragen we je om je naam en telefoonnummer ter plekke op te schrijven, zodat we ons ook houden aan het beleid: ‘reserveren aan de deur’.

Voor de lunch, High Beer en diner in de Jopenkerk werken we uitsluitend op reservering.
Reserveringen gelden ALTIJD voor binnen in Jopenkerk, een plek op het terras gaan we graag ter plekke voor je na indien gewenst. Maar hiervoor kun je niet reserveren.

Kan ik zelf kiezen of ik in het café of restaurant kom te zitten?

LUNCH = CAFE

Momenteel worden alle reserveringen in principe in het restaurant geplaatst op de eerste verdieping, echter kan het op het moment zelf ook zijn dan we besluiten een deel in het café te plaatsen. Waar je precies komt te zitten is afhankelijk van hoe we het indelen, en kunnen we van te voren niet zeggen. Voor mindervalide kunnen uiteraard altijd en tafel op de begane grond vrij houden.

HIGH BEER = RESTAURANT

Voor een High Beer reserveren wij vrijwel altijd een tafel in het restaurant op de eerste verdieping.
* uitzonderingen worden gemaakt voor mindervaliden die niet of moeilijk trap kunnen lopen.

DINER = RESTAURANT

Een dinerreservering geldt alleen voor het restaurant op de eerste verdieping. Het is niet mogelijk om een reservering voor diner in het grand café te plaatsen.
– Reserveer direct voor een diner: diner in restaurant – klik hier

Mocht je met een groep komen van 10 tot 100 personen, dan kunnen momenteel geen reservering plaatsen. -> zie ook: Ik wil met een groep komen, wat zijn de mogelijkheden?

ALGEMEEN

MEEST GESTELDE VRAGEN

Wat is het verschil tussen bieren met een THT datum of Bottel datum?

Vroeger vulde wij onze Jopenbieren af met een botteldatum, dit omdat wij vinden dat onze bieren ook over een langere periode te drinken zijn en vaak qua smaak lekkerder worden. Echter doordat verkooppunten geen bieren meer mogen verkopen zonder THT datum zijn wij overgestapt naar een THT datum. Hoe komt het dan dat sommige een THT van 20 jaar hebben?
Donkere bieren met een alcohol percentage boven de 9% krijgen een THT datum mee van 20 jaar, omdat deze bieren goed kunnen worden weg gelegd, mits deze koel en donker bewaard worden.

Kunnen jullie rekening houden met dieetwensen / allergieën?

Het is zeker mogelijk om hier rekening mee te houden, mits dit van te voren bij ons bekend is. De Chefkok maakt een aangepast menu op basis van de dieetwensen en allergieën. Daarnaast is het ook mogelijk om in vegetarisch of vegan te eten, mits dit van te voren bij ons bekend is.

Is een rondleiding in de Jopenkerk mogelijk?

Wij geven in de Jopenkerk geen rondleidingen, de brouwerij in de kerk is hiervoor te klein, wel kun je vanuit het Grand Café en restaurant de brouwketels bekijken. In ons tweede brouwhuis in de BusinessPark van Haarlem geven wij rondleidingen door de brouwerij.

Kan ik een andere tijd kiezen voor een High Beer?

De High Beer kan alleen geserveerd worden met als starttijd tussen 15:00 en 16:30 uur. Kijk online voor de beschikbaarheid. De High Beer wordt namelijk na de lunch (15:00) geserveerd en voordat ons restaurant (17:30 uur) open gaat.

Werken jullie met een groepskorting of staffelprijzen?

In al onze arrangementen zit een kortingsprijs verwerkt. Wanneer je los alles zou bestellen ben je duurder uit. Wij werken verder niet met kortingen op de offerte.

Hebben jullie ook vegetarische gerechten op de kaart?

Op onze menukaarten staan verschillende vegetarische gerechten, ook in onze groepsmenu’s is een vegetarische optie te vinden. Daarnaast kunnen wij rekening houden met dieetwensen / allergieën, mits van te voren aangegeven.

Hebben jullie ook een drankarrangement?

Wij bieden geen drank op afkoop, omdat de prijzen van onze dranken sterk uiteen lopen, van frisdrank voor € 2,50 tot Jopenbier van de tap van € 6,50.
Wel is het mogelijk om eventueel met munten te werken. De ingeleverde munt krijgt dan de waarde van het bestelde drankje, dit zal altijd op nacalculatie zijn.
Een andere mogelijkheid is om een budget af te spreken, wij geven een seintje wanneer dit bijna bereikt is. Het is dan mogelijk om aan te geven of er verder op rekening gedronken maf worden, of dat ieder voor zich dient te betalen.

Schenken jullie ook pils?

Wij schenken alleen onze eigen gebrouwen Jopenbieren, hier zit geen pils bij. We hebben wij een Jopenbier wat dicht in de buurt komt van de smaak van pils: Craft lager.Het belangrijkste verschil tussen pils en speciaalbier is het gistingsproces. Speciaalbieren zijn bovengistend en pils is bijna altijd ondergistend. Ondergisting houdt in dat het gistingsproces plaats vindt bij een relatief lage temperatuur, meestal tussen de 4 en 15 graden. Tijdens dit proces zet de gist zich af op de bodem, vandaar ‘ondergisting’. Bovengisting daarentegen vindt plaats bij een relatief hoge temperatuur van 15 tot 25 graden. Tijdens dit proces blijft de gist op het brouwsel drijven. Vandaar de naam bovengisting. Bij bovengisting is er meer mogelijk met smaken en toevoegingen.

Kan ik lopen/ met openbaar vervoer naar Jopen Proeflokaal?

Het Jopen Proeflokaal is beperkt toegankelijk met het openbaar vervoer, in het weekend rijdt er één bus één keer in het uur. Kijk op www.9292.nl om je reis te plannen.
Lopen naar het Jopen Proeflokaal kan zeker, reken hier dan in ieder geval 45 minuten voor. Eenvoudiger is om een fiets te boeken, dan ben je met 15 op je bestemming.

Hebben jullie eigen parkeerplaatsen?

Nee, wij hebben geen eigen parkeerplekken, maar onder ons terras bevindt zich parkeergarage “De Raak” waar meer dan voldoende plek is.
Adres: Zijlvest 45, Haarlem

Wordt er ook echt gebrouwen in de Jopenkerk, of is het alleen voor de sier?

Zes dagen in de week wordt er ook echt gebrouwen in de Jopenkerk. Vanuit het Grand Café of restaurant kun je de brouwers aan het werk zien. Misschien zie je wel een hopgift door een van de brouwers.

Schenken jullie ook andere dranken dan Jopenbier?

Jazeker, naast onze Jopenbieren van de tap en fles. Kun je bij ons frisdrank, wijn en koffie en thee bestellen. Daarnaast hebben wij een eigen Gin en Genever waarvan je kunt genieten. Vraag gerust aan de barman naar de opties

Zijn jullie open op feestdagen?

Jazeker, wij zijn alle dagen van het jaar geopend. Kijk voor de aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen op onze contactpagina.

0