Het is natuurlijk weer enorm balen dat we vanwege de aangescherpte maatregelen de kerkdeuren weer minimaal 4 weken moeten sluiten.
Wij begrijpen dat dat veel vragen oproept over geplaatste reserveringen en reeds betaalde arrangementen.

Hieronder de meest voorkomende vragen. Heb je een andere vraag, stuur dan een mail naar haarlem@jopenkerk.nl

Meest gestelde vragen bij een LOCK DOWN:

Mijn reservering valt in de 'Lock Down' periode, wat nu?

De reserveringen die vallen in de periode 15 oktober tot en met 12 november zijn automatisch geannuleerd. De reserveringen die zijn geplaatst nà 12 november krijgen van ons een bericht zodra het RIVM bekend heeft gemaakt wat er gaat gebeuren nà 12 november.

Mijn reservering is geannuleerd maar ik heb betaald met IDEAL, wat nu?

Wij sturen iedereen die al heeft betaald een mail met de bevestiging dat de reservering is geannuleerd met daarbij de onderstaande opties voor restitutie. Je kan op deze email reageren en je voorkeur opgeven.

  1. Onze voorkeur gaat uit naar het verplaatsen van de reservering. We kunnen met de naam waarop gereserveerd is en referentienummer van de reservering de datum aanpassen naar een nieuwe datum. Daarmee zien we in het systeem ook direct dat de betaling al voldaan is. Mocht je een nieuwe datum hebben geprikt stuur ons dan een mail met je naam en referentie. Je krijgt van ons automatisch een bevestiging als deze verplaatst kan worden (afhankelijk van de beschikbaarheid.)
  2. We sturen een giftcard met dezelfde waarde als het bedrag wat reeds is betaald.
  3. We sturen een kortingscode toe die gebruikt kan worden in de Jopen Webshop, zodat je thuis van onze bieren kunt genieten. (Met dezelfde waarde als het bedrag wat reeds is betaald.)
Hoe kan ik mijn reeds betaalde reservering verplaatsen?

Reserveringen die al zijn betaald kunnen altijd worden verplaatst. Check eerst de beschikbaarheid op onze website, door de eerste stappen van het reserveringsproces door te lopen. Zo kun je direct zien of er op jouw datum van voorkeur nog plek is. Mocht je een nieuwe datum hebben geprikt stuur ons dan een mail met je naam en referentienummer van je bestaande (geannuleerde) reservering. Je krijgt van ons automatisch een bevestiging als deze verplaatst kan worden (afhankelijk van de beschikbaarheid).
Het referentienummer kun je vinden in de bevestigingsmail van de reservering.

Wanneer gaan jullie weer open?

Helaas kunnen we de toekomst niet voorspellen en krijgen we ook geen informatie vooraf. Wij houden ons aan de afgekondigde maatregelen van het RIVM, dus hou het nieuws goed in de gaten.

Hoe zijn jullie te bereiken als ik vragen heb?

In de periode dat we gesloten zijn blijven we bereikbaar per mail. Op doordeweekse dagen krijg je binnen 24-uur antwoord. In het weekend wordt de mail niet beantwoord.

Meest gestelde vragen als we open zijn tijdens de coronacrisis:

Moet ik reserveren, of kan ik ook gewoon binnenlopen?

Gewoon binnenlopen kan zeker! We gaan dan ter plekke na waar jullie het beste kunnen zitten.
Daarnaast vragen we je om je naam en telefoonnummer ter plekke op te schrijven, zodat we ons ook houden aan het beleid: ‘reserveren aan de deur’.

Voor de lunch, High Beer en diner in de Jopenkerk werken we uitsluitend op reservering.
Reserveringen gelden ALTIJD voor binnen in Jopenkerk, een plek op het terras gaan we graag ter plekke voor je na indien gewenst. Maar hiervoor kun je niet reserveren.

Moet ik op het terras nu ook reserveren?

Op het terras reserveren wij geen plaatsen. Je kunt ter plekke een plekje zoeken of vragen aan de bediening waar je mag gaan zitten.
Daarnaast vragen we je om je naam en telefoonnummer ter plekke op te schrijven, zodat we ons ook houden aan het beleid: ‘reserveren aan de deur’.

Voor de lunch, High Beer en diner in de Jopenkerk werken we uitsluitend op reservering.
Reserveringen gelden ALTIJD voor binnen in Jopenkerk, een plek op het terras gaan we graag ter plekke voor je na indien gewenst. Maar hiervoor kun je niet reserveren.

Ons gezelschap bestaat uit meerdere huishoudens, kunnen we wel bij elkaar zitten?

Je mag met 2 personen aan 1 tafel zitten, ook als je niet bij elkaar woont.

Voor 3 tot 4 personen, reserveren we meerdere 2-persoonstafels/of zitplekken naast elkaar, die op 1,5e meter afstand van elkaar gescheiden zijn. Zo kunnen jullie alsnog met een groep komen en in ieder geval wel bij elkaar in de buurt blijven zitten.
Bij het plaatsen van de reservering kun je bij de opmerkingen aangeven dat jullie gezelschap uit meerder huishoudens bestaat.

Indien je met je gezin/huisgenoten komt (en dus 1 huishouden vormt) worden jullie wel allemaal aan dezelfde tafel geplaceerd.

Ik wil met een groep komen, wat zijn de mogelijkheden?

Momenteel nemen wij geen groepsreserveringen aan. Ook niet voor later dit jaar. Pas als het kabinet anders aankondigt gaan wij de mogelijkheden weer na.

Online kun je direct reserveren als je onder het onderstaande aantal personen blijft.

  • Online reserveren voor diner: max. 4 personen
  • Online reserveren voor een High Beer: max. 4 personen
  • Online reserveren voor een lunch: max. 4 personen
  • Online reserveren voor een rondleiding in de Tap Room: max. 4 personen

Wil je een optie plaatsen voor een groep in 2021? Stuur dan een mail naar: haarlem@jopenkerk.nl

Kan ik zelf kiezen of ik in het café of restaurant kom te zitten?

LUNCH = CAFE

Momenteel worden alle reserveringen in principe in het restaurant geplaatst op de eerste verdieping, echter kan het op het moment zelf ook zijn dan we besluiten een deel in het café te plaatsen. Waar je precies komt te zitten is afhankelijk van hoe we het indelen, en kunnen we van te voren niet zeggen. Voor mindervalide kunnen uiteraard altijd en tafel op de begane grond vrij houden.

HIGH BEER = RESTAURANT

Voor een High Beer reserveren wij vrijwel altijd een tafel in het restaurant op de eerste verdieping.
* uitzonderingen worden gemaakt voor mindervaliden die niet of moeilijk trap kunnen lopen.

DINER = RESTAURANT

Een dinerreservering geldt alleen voor het restaurant op de eerste verdieping. Het is niet mogelijk om een reservering voor diner in het grand café te plaatsen.
– Reserveer direct voor een diner: diner in restaurant – klik hier

Mocht je met een groep komen van 10 tot 100 personen, dan kunnen momenteel geen reservering plaatsen. -> zie ook: Ik wil met een groep komen, wat zijn de mogelijkheden?

Als ik met 3 of 4 personen of meer kom, zitten we dan wel bij elkaar?

Wij maken opstellingen in tweetallen, die op 1,5e meter afstand van elkaar gescheiden zijn. Kom je met 4 personen dan reserveren we voor jullie 2 tafels van 2 personen.

Wil je met meer dan 4 personen komen, dan dien je meerdere reserveringen te plaatsen. Zet bij de reservering dat je een tafel in de buurt van de andere reservering wil hebben, dan houden we daar rekening mee. Ook vragen we je om gescheiden binnen te komen – zoals de reserveringen zijn geplaatst.

Wat zijn de algemene regels eigenlijk die nu gelden?

Het RIVM heeft met de overheid de onderstaande regels opgesteld die gelden tot minimaal 20 oktober:

  • Het aantal personen per ruimte wordt beperkt tot 30. Dit is inclusief kinderen tot en met 12 jaar en exclusief personeel.
  • Eet- en drinkgelegenheden hebben tot 21.00 inloop, om 22.00 uur is de zaak gesloten.
  1. Houd 1,5 meter afstand tot andere gasten en de medewerkers.
    Uitzonderingen:
    → Aan een tafel mogen maximaal 2 personen zitten, tenzij het gaat om een gezamenlijke huishouding die uit meer personen bestaat.
    → Aan de bar mogen maximaal 2 personen naast elkaar zitten, tenzij het gaat om een gezamenlijke huishouding die uit meer personen bestaat.

→ Op het terras mogen maximaal 2  personen naast elkaar zitten, tenzij het gaat om een gezamenlijke huishouding die uit meer personen bestaat.

  1. Blijf thuis als je verkouden bent of griepklachten hebt.
  2. Het horecabedrijf kan gasten weigeren bij vermoeden van verkoudheid- en/of griepklachten.
  3. Volg altijd de aanwijzingen van het personeel op.
  4. Was bij binnenkomst grondig je handen.
  5. Desinfecteer vóór het toiletbezoek je handen.
  6. Was én desinfecteer je handen grondig na het toiletbezoek.
  7. Betaal (bij voorkeur) contactloos (pin of mobiel)
  8. Ondernemers kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor het gedrag van gasten in strijd met het protocol en de geldende 1,5 meter afstand.

Wil je meer weten, lees hier het volledige protocol die de Koninklijke Horeca Nederland heeft opgesteld: Protocol Horeca Nederland – Covid-19

De maatregelen en hoe we hiermee omgaan

Als je binnenkomt dien je je handen te desinfecteren en te wachten  bij het meldpunt (naast de trap). Ook vragen we je je om in te checken door middel van een QR code waar je je naam en contactgegevens achter kunt laten. Heb je gereserveerd? Dan hoeft dit niet.
In hoofdlijnen:

  • Voor iedereen geldt: een zitplek is verplicht
  • Waarborgen van 1,5 meter afstand tussen de zitplekken
  • 2 personen per tafel of 1 huishouden per tafel
  • Wij vragen ter plekke om je contactgegevens
  • Gezelschappen mogen niet groter zijn dan 4 personen
0