WAT MAG ER WEL

HUIDIGE MAATREGELEN

Voorwaarden openstelling horeca vanaf 25 september 2021

  • Vanaf 25 september is 1,5 meter afstand houden niet meer verplicht. Bij bezoek aan plekken waar het drukker wordt, zoals in cafés, restaurants en sportkantines, heeft u een coronatoegangsbewijs nodig. Dit geldt ook voor De Jopenkerk Haarlem.
  • Alle bezoekers van een eet- en drinkgelegenheid moeten vanaf 13 jaar verplicht een coronatoegangsbewijs laten zien. Behalve op een terras of bij afhalen. Vanaf 14 jaar wordt het coronatoegangsbewijs samen met het identiteitsbewijs gecontroleerd.
  • De horecagelegenheid is verplicht om bezoekers te vragen zich te registreren en vooraf een gezondheidscheck te doen.
  • Zelfbediening is toegestaan.
  • Er is geen coronatoegangsbewijs nodig op het terras bij eet- en drinkgelegenheden of bij afhalen van eten en drinken.
  • Er geldt geen maximaal aantal bezoekers.
  • Entertainment, zoals live muziek, is toegestaan.
  • Horecagelegenheden hebben beperkte openingstijden. Zij mogen open van 06:00 tot 00:00 uur. De Jopenkerk is dagelijks geopend vanaf 10.00 uur.
MAATREGELEN

HOE GAAN WE HIERMEE OM?

Als je binnenkomt dien je je handen te desinfecteren en te wachten bij het meldpunt. Ook vragen we je je om in te checken door middel van een QR code waar je je naam en contactgegevens achter kunt laten. Wij zijn vanuit de overheid verplicht om alle bezoekers vanaf 13 jaar te controleren op een coronatoegangsbewijs. Vanaf 14 jaar moet het coronatoegangsbewijs samen met het identiteitsbewijs worden gecontroleerd.

In hoofdlijnen:

  • 1,5 meter komt te vervallen.
  • Alle bezoekers van een eet- en drinkgelegenheid moeten vanaf 13 jaar verplicht een coronatoegangsbewijs laten zien. Behalve op een terras of bij afhalen. Vanaf 14 jaar wordt het coronatoegangsbewijs samen met het identiteitsbewijs gecontroleerd.
TERRAS OPEN COVID- 19

MEEST GESTELDE VRAGEN

Kan ik een tafel reserveren?

Wij willen graag iedereen een eerlijke kans bieden om te genieten van een Jopenbiertje. Daarom is het niet mogelijk om vooraf te reserveren. Je kunt ter plekke wel vragen aan de bediening of er een tafel vrij is of hoe lang dit ongeveer gaat duren. Uiteraard helpen we je dan zo snel mogelijk aan een tafeltje. Dit geldt zowel voor het terras als binnen in de Jopenkerk.
Daarnaast vragen we je om je naam en telefoonnummer ter plekke op te schrijven, zodat we ons ook houden aan het beleid: ‘reserveren aan de deur’.

Uitzondering: High Beer & Diner
De High Beer is vanaf 5 juni weer te verkrijgen IN de Jopenkerk. Deze proeverij bestaat uit 3 proefglazen Jopenbier met 6 gerechtjes. Voor de High Beer is het verplicht om van te voren te reserveren want de gerechtjes worden met veel liefde en aandacht vers gemaakt en dat heeft even tijd nodig natuurlijk.

Vanaf 9 September is het ook weer mogelijk om te reserveren voor een diner in ons restaurant op donderdag, vrijdag en zaterdag. Kom genieten van onze heerlijke À la Carte gerechten, of bestel het 6-gangen Craft Menu en laat je verrassen door onze chef.

Tip! Bestel bij je diner ook gelijk een bijpassend bierarrangement.
Het Craft Menu is te reserveren via de website https://www.jopenkerk.nl/haarlem/craft-menu/

Reserveringen gelden ALTIJD voor binnen.

Ons gezelschap bestaat uit meerdere huishoudens, kunnen we wel bij elkaar zitten?

Je mag met meerdere personen aan 1 tafel zitten, ook als je niet bij elkaar woont.

Het is vanaf 25 september ook weer mogelijk om staand te borrelen, er worden geen vaste zitplekken op 1,5m afstand meer gehanteerd. Wel kan er gevraagd worden naar  een coronatoegangsbewijs. 

Ik wil met een groep komen, wat zijn de mogelijkheden?

Het is vanaf 9 September voor ons weer mogelijk om reserveringen aan te nemen voor een diner in ons restaurant. Heb je andere wensen of ben je met een grote groep (groter dan 40 personen)? Dan zullen we samen de capaciteit bespreken en de dan geldende maatregelen en versoepelingen bekijken.

Wil je een optie plaatsen voor een groep in 2022? Stuur dan een mail naar: haarlem@jopenkerk.nl

Als ik met 3 of 4 personen of meer kom, zitten we dan wel bij elkaar?

Wij maken opstellingen in tweetallen, die op 1,5e meter afstand van elkaar gescheiden zijn. Kom je met 4 personen dan reserveren we voor jullie 2 tafels van 2 personen.

Wil je met meer dan 4 personen komen, dan dien je meerdere reserveringen te plaatsen. Zet bij de reservering dat je een tafel in de buurt van de andere reservering wil hebben, dan houden we daar rekening mee. Ook vragen we je om gescheiden binnen te komen – zoals de reserveringen zijn geplaatst.

Mijn reservering is geannuleerd maar ik heb betaald met IDEAL, wat nu?

Wij sturen iedereen die al heeft betaald een mail met de bevestiging dat de reservering is geannuleerd met daarbij de onderstaande opties voor restitutie. Je kan op deze email reageren en je voorkeur opgeven.

  1. Onze voorkeur gaat uit naar het verplaatsen van de reservering. We kunnen met de naam waarop gereserveerd is en referentienummer van de reservering de datum aanpassen naar een nieuwe datum. Daarmee zien we in het systeem ook direct dat de betaling al voldaan is. Mocht je een nieuwe datum hebben geprikt stuur ons dan een mail met je naam en referentie. Je krijgt van ons automatisch een bevestiging als deze verplaatst kan worden (afhankelijk van de beschikbaarheid.)
  2. We sturen een giftcard met dezelfde waarde als het bedrag wat reeds is betaald.
  3. We sturen een kortingscode toe die gebruikt kan worden in de Jopen Webshop, zodat je thuis van onze bieren kunt genieten. (Met dezelfde waarde als het bedrag wat reeds is betaald.)
Hoe kan ik mijn reeds betaalde reservering verplaatsen?

Reserveringen die al zijn betaald kunnen altijd worden verplaatst. Check eerst de beschikbaarheid op onze website, door de eerste stappen van het reserveringsproces door te lopen. Zo kun je direct zien of er op jouw datum van voorkeur nog plek is. Mocht je een nieuwe datum hebben geprikt stuur ons dan een mail met je naam en referentienummer van je bestaande (geannuleerde) reservering. Je krijgt van ons automatisch een bevestiging als deze verplaatst kan worden (afhankelijk van de beschikbaarheid).
Het referentienummer kun je vinden in de bevestigingsmail van de reservering.

Wanneer kunnen we weer reserveren?

Helaas kunnen we de toekomst niet voorspellen en krijgen we ook geen informatie vooraf. Wij houden ons aan de afgekondigde maatregelen van het RIVM, dus hou het nieuws goed in de gaten. In het “openingsplan” van het kabinet wordt een inschatting gegeven, van de mogelijke versoepelingen voor de horeca.

Hoe zijn jullie te bereiken als ik vragen heb?

Wij zijn het beste te bereiken per email. Op doordeweekse dagen krijg je binnen 24-uur antwoord. In het weekend wordt de mail niet beantwoord, in dat geval kun je het beste even binnenlopen. Vanwege de drukte wordt de telefoon en mail niet behandeld op zaterdag en zondag.

GEOPEND MET COVID-19

MEEST GESTELDE VRAGEN

Moet ik reserveren, of kan ik ook gewoon binnenlopen?

Gewoon binnenlopen kan zeker! We gaan dan ter plekke na waar jullie het beste kunnen zitten.
Daarnaast vragen we je om je naam en telefoonnummer ter plekke op te schrijven, zodat we ons ook houden aan het beleid: ‘reserveren aan de deur’.

Vanuit de overheid geldt dat alle bezoekers van een eet- en drinkgelegenheid vanaf 13 jaar verplicht een coronatoegangsbewijs moeten kunnen laten zien. Behalve op een terras of bij afhalen. Vanaf 14 jaar wordt het coronatoegangsbewijs samen met het identiteitsbewijs gecontroleerd.

Kan ik zelf kiezen of ik in het café of restaurant kom te zitten?

LUNCH = CAFE

Momenteel worden alle reserveringen in principe in het restaurant geplaatst op de eerste verdieping, echter kan het op het moment zelf ook zijn dan we besluiten een deel in het café te plaatsen. Waar je precies komt te zitten is afhankelijk van hoe we het indelen, en kunnen we van te voren niet zeggen. Voor mindervalide kunnen uiteraard altijd en tafel op de begane grond vrij houden.

HIGH BEER = RESTAURANT

Voor een High Beer reserveren wij vrijwel altijd een tafel in het restaurant op de eerste verdieping.
* uitzonderingen worden gemaakt voor mindervaliden die niet of moeilijk trap kunnen lopen.

DINER = RESTAURANT

Een dinerreservering geldt alleen voor het restaurant op de eerste verdieping. Het is niet mogelijk om een reservering voor diner in het grand café te plaatsen.

Mocht je met een groep komen van 10 tot 40 personen, neem dan contact met ons op via haarlem@jopenkerk.nl . -> zie ook: Ik wil met een groep komen, wat zijn de mogelijkheden?

ALGEMEEN

MEEST GESTELDE VRAGEN

Wat is het verschil tussen bieren met een THT datum of Bottel datum?

Vroeger vulde wij onze Jopenbieren af met een botteldatum, dit omdat wij vinden dat onze bieren ook over een langere periode te drinken zijn en vaak qua smaak lekkerder worden. Echter doordat verkooppunten geen bieren meer mogen verkopen zonder THT datum zijn wij overgestapt naar een THT datum. Hoe komt het dan dat sommige een THT van 20 jaar hebben?
Donkere bieren met een alcohol percentage boven de 9% krijgen een THT datum mee van 20 jaar, omdat deze bieren goed kunnen worden weg gelegd, mits deze koel en donker bewaard worden.

Kunnen jullie rekening houden met dieetwensen / allergieën?

Het is zeker mogelijk om hier rekening mee te houden, mits dit van te voren bij ons bekend is. De Chefkok maakt een aangepast menu op basis van de dieetwensen en allergieën. Daarnaast is het ook mogelijk om in vegetarisch of vegan te eten, mits dit van te voren bij ons bekend is. Bij online reserveringen is er ruimte voor opmerkingen waarbij je dit eenvoudig kunt aangeven.

Is een rondleiding in de Jopenkerk mogelijk?

Wij geven in de Jopenkerk geen rondleidingen, de brouwerij in de kerk is hiervoor te klein, wel kun je vanuit het Grand Café en restaurant de brouwketels bekijken. In ons tweede brouwhuis die aansluit op de locatie Jopen Tap Room in de BusinessPark ‘Waarderpolder’ in Haarlem geven wij rondleidingen door de brouwerij.

Kan ik een andere tijd kiezen voor een High Beer?

De High Beer kan alleen geserveerd worden op de aangegeven tijden die worden aangegeven in het online reserveringsproces. Uitzonderingen zijn niet mogelijk omdat dit voor onze keuken niet haalbaar is. De hapjes worden stipt op het aangegeven tijdsstip klaargezet, dus wees op tijd.

Werken jullie met een groepskorting of staffelprijzen?

In al onze arrangementen zit een kortingsprijs verwerkt. Wanneer je los alles zou bestellen ben je duurder uit. Wij werken verder niet met kortingen op de offerte.

Hebben jullie ook vegetarische gerechten op de kaart?

Op onze menukaarten staan verschillende vegetarische gerechten. Daarnaast kunnen wij rekening houden met dieetwensen / allergieën, mits van te voren aangegeven.

Hebben jullie ook een drankarrangement?

Wij bieden geen drank op afkoop, omdat de prijzen van onze dranken sterk uiteen lopen, van frisdrank voor € 2,50 tot Jopenbier van de tap van € 6,50.
Wel is het mogelijk om eventueel met munten te werken. De ingeleverde munt krijgt dan de waarde van het bestelde drankje, dit zal altijd op nacalculatie zijn.
Een andere mogelijkheid is om een budget af te spreken, wij geven een seintje wanneer dit bijna bereikt is. Het is dan mogelijk om aan te geven of er verder op rekening gedronken maf worden, of dat ieder voor zich dient te betalen.

Schenken jullie ook pils?

Wij schenken alleen onze eigen gebrouwen Jopenbieren, hier zit geen pils bij. We hebben wij een Jopenbier wat dicht in de buurt komt van de smaak van pils: Craft lager.Het belangrijkste verschil tussen pils en speciaalbier is het gistingsproces. Speciaalbieren zijn bovengistend en pils is bijna altijd ondergistend. Ondergisting houdt in dat het gistingsproces plaats vindt bij een relatief lage temperatuur, meestal tussen de 4 en 15 graden. Tijdens dit proces zet de gist zich af op de bodem, vandaar ‘ondergisting’. Bovengisting daarentegen vindt plaats bij een relatief hoge temperatuur van 15 tot 25 graden. Tijdens dit proces blijft de gist op het brouwsel drijven. Vandaar de naam bovengisting. Bij bovengisting is er meer mogelijk met smaken en toevoegingen.

Kan ik lopen/ met openbaar vervoer naar Jopen Proeflokaal?

De Jopen Tap Room is beperkt toegankelijk met het openbaar vervoer, in het weekend rijdt er één bus één keer in het uur. Kijk op www.9292.nl om je reis te plannen.
Lopen naar de Jopen Tap Room kan zeker, reken hier dan in ieder geval 45 minuten voor. Eenvoudiger is om een fiets te boeken, dan ben je met 15 minuten op je bestemming.

Hebben jullie eigen parkeerplaatsen?

Nee, wij hebben geen eigen parkeerplekken, maar onder ons terras bevindt zich parkeergarage “De Raak” waar meer dan voldoende plek is.
Adres: Zijlvest 45, Haarlem

Wordt er ook echt gebrouwen in de Jopenkerk, of is het alleen voor de sier?

Zes dagen in de week wordt er ook echt gebrouwen in de Jopenkerk. Vanuit het Grand Café of restaurant kun je de brouwers aan het werk zien. Misschien zie je wel een hopgift door een van de brouwers.

Schenken jullie ook andere dranken dan Jopenbier?

Jazeker, naast onze Jopenbieren van de tap en fles. Kun je bij ons frisdrank, wijn en koffie en thee bestellen. Daarnaast hebben wij een eigen Gin en Genever waarvan je kunt genieten. Vraag gerust aan de barman naar de opties

Zijn jullie open op feestdagen?

Jazeker, wij zijn alle dagen van het jaar geopend. Kijk voor de aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen op onze contactpagina.

0