WAT MAG ER WEL

HUIDIGE COVID-19 MAATREGELEN

Voorwaarden openstelling horeca vanaf 18 februari 2022

  • Vanaf 18 februari 2022 is de Jopenkerk Haarlem weer dagelijks geopend tussen 10.00 uur en 23.00 uur en op vrijdag en zaterdag tot 01.00 uur.
  • Er gelden geen Covid-19 maatregelen meer vanuit de overheid. Het coronatoegangsbewijs (3G) blijft nog tot 25 februari 2022 gelden op alle locaties waar die nu al getoond moet worden. Zoals in de horeca, in bioscopen, musea en theaters en bij professionele sportwedstrijden. Na 25 februari 2022 vervalt deze maatregel.
  • Een vaste zitplaats, het dragen van een mondkapje en het houden van 1,5 meter afstand is niet meer verplicht.
  • Er geen bezoekersnorm meer.
ALGEMEEN

MEEST GESTELDE VRAGEN

Zijn huisdieren welkom in de Jopenkerk?

Hoe zeer wij zelf ook een dierenvriend zijn, huisdieren zijn helaas niet toegestaan in de Jopenkerk. Dit in verband met het feit dat de brouwerij in de Jopenkerk een productiebedrijf is en huisdieren niet zijn toegestaan volgens de voedsel en waren autoriteit (conform de HACCP voorwaarden).
Je bent wel welkom om met je huisdier plaats te nemen buiten op het terras.

Uitzondering zijn gecertificeerde hulphonden, herkenbaar door hun werk-vest.

Kunnen jullie rekening houden met dieetwensen / allergieën?

Het is zeker mogelijk om hier rekening mee te houden, mits dit van te voren bij ons bekend is. De Chef kok maakt een aangepast menu op basis van de dieetwensen en allergieën. Daarnaast is het ook mogelijk om in vegetarisch of vegan te eten, mits dit van te voren bij ons bekend is. Bij online reserveringen is er ruimte voor opmerkingen waarbij je dit eenvoudig kunt aangeven.

Moet ik reserveren, of kan ik ook gewoon binnenlopen?

Gewoon binnenlopen kan zeker! We gaan dan ter plekke na waar jullie het beste kunnen zitten.

Wij plaatsen geen reserveringen voor het Grand Café of op het terras, kom gezellig langs en we regelen ter plekke een tafeltje. Staand komen borrelen is vrijwel altijd mogelijk.

Reserveren voor het diner in het restaurant is mogelijk via de reserveringspagina. Het restaurant is van woensdag tot en met zaterdag geopend.

Kan ik een tafel reserveren?

Nee, je kan geen tafel reserveren in het Grand Café. Wij willen graag iedereen een eerlijke kans bieden om te genieten van een Jopenbiertje. Daarom is het niet mogelijk om vooraf te reserveren voor een lunch of een borrel. Je kunt ter plekke wel vragen aan de bediening of er een tafel vrij is of hoe lang dit ongeveer gaat duren. Uiteraard helpen we je dan zo snel mogelijk aan een tafeltje. Dit geldt zowel voor het terras als binnen in het Grand Café van de Jopenkerk.

Uitzondering: High Beer & diner
De High Beer en het diner vinden plaats in het restaurant op de 1e etage van de Jopenkerk Haarlem. De High Beer proeverij bestaat uit 3 proefglazen Jopenbier met 6 gerechtjes. Voor de High Beer is het verplicht om van te voren te reserveren want de gerechtjes worden met veel liefde en aandacht vers gemaakt en dat heeft even tijd nodig natuurlijk.
Reserveren voor een High Beer of diner in het restaurant kan via de website.

Reserveringen gelden ALTIJD voor binnen.

Kan ik zelf kiezen of ik in het café of restaurant kom te zitten?

Momenteel worden alle reserveringen in principe in het restaurant geplaatst op de eerste verdieping, echter kan het op het moment zelf ook zijn dan we besluiten een deel in het café te plaatsen. Waar je precies komt te zitten is afhankelijk van hoe we het indelen, en kunnen we van te voren niet zeggen. Voor mindervalide kunnen uiteraard altijd en tafel op de begane grond vrij houden.

LUNCH = CAFE

Wij plaatsen op dit moment geen reserveringen voor de lunch. Kom gezellig langs en bestel ter plekke van de café kaart.

HIGH BEER = RESTAURANT

Voor een High Beer reserveren wij vrijwel altijd een tafel in het restaurant op de eerste verdieping.
* uitzonderingen worden gemaakt voor mindervaliden die niet of moeilijk trap kunnen lopen.

DINER = RESTAURANT

Een dinerreservering geldt alleen voor het restaurant op de eerste verdieping. Het is niet mogelijk om een reservering voor diner in het grand café te plaatsen.

Mocht je met een groep komen van 10 tot 40 personen, neem dan contact met ons op via haarlem@jopenkerk.nl

Hoe kan ik mijn (reeds betaalde) reservering verplaatsen?

Reserveringen die al zijn betaald kunnen altijd worden verplaatst afhankelijk van de beschikbaarheid. Check eerst de beschikbaarheid op onze website, door de eerste stappen van het reserveringsproces door te lopen. Zo kun je direct zien of er op jouw datum van voorkeur nog plek is. Mocht je een nieuwe datum hebben geprikt stuur ons dan een mail met je naam en referentienummer van je bestaande (geannuleerde) reservering. Je krijgt van ons automatisch een bevestiging als deze verplaatst kan worden (afhankelijk van de beschikbaarheid).
Het referentienummer kun je vinden in de bevestigingsmail van de reservering.

Mijn reservering is geannuleerd maar ik heb betaald met IDEAL, wat nu?

Wanneer je een reeds betaalde reservering annuleert ontvang je een mail met annuleringsbevestiging met daarbin de onderstaande opties voor restitutie. Je kan op deze email reageren en je voorkeur opgeven.

  1. Onze voorkeur gaat uit naar het verplaatsen van de reservering. We kunnen met de naam waarop gereserveerd is en referentienummer van de reservering de datum aanpassen naar een nieuwe datum. Daarmee zien we in het systeem ook direct dat de betaling al voldaan is. Mocht je een nieuwe datum hebben geprikt stuur ons dan een mail met je naam en referentie. Je krijgt van ons automatisch een bevestiging als deze verplaatst kan worden (afhankelijk van de beschikbaarheid.)
  2. We sturen een giftcard met dezelfde waarde als het bedrag wat reeds is betaald.
  3. We sturen een kortingscode toe die gebruikt kan worden in de Jopen Webshop, zodat je thuis van onze bieren kunt genieten. (Met dezelfde waarde als het bedrag wat reeds is betaald.)
  4. Wij kunnen tot 24 uur voor aanvang van de oorspronkelijke reservering een terugbetalingsverzoek indienen via onze afdeling administratie. Stuur hiervoor een mail met je reservering en naam en rekeningnummer. Naar verwachting wordt de aanbetaling binnen 15 werkdagen teruggestort.
Is een rondleiding in de Jopenkerk mogelijk?

Wij geven in de Jopenkerk geen rondleidingen, de brouwerij in de kerk is hiervoor te klein, wel kun je vanuit het Grand Café en restaurant de brouwketels bekijken. In ons tweede brouwhuis die aansluit op de locatie Jopen Tap Room in de BusinessPark ‘Waarderpolder’ in Haarlem hebben wij wel mogelijkheid voor rondleidingen door de brouwerij in de Waarderpolder.

LET OP! De Jopen Tap Room in de Waarderpolder is momenteel voor onbepaalde tijd gesloten voor bezoek. Reserveren voor een rondleiding is op dit moment nog niet mogelijk.

Kan ik een andere tijd kiezen voor een High Beer?

De High Beer kan alleen geserveerd worden op de aangegeven tijden die worden aangegeven in het online reserveringsproces. De groene tijdvakken zijn beschikbaar, de rode tijdvakken zitten al volgeboekt. Grijs betekend dat wij het arrangement die dag niet aanbieden.

Uitzonderingen zijn helaas niet mogelijk omdat dit voor onze keuken niet haalbaar is. De hapjes worden stipt op het aangegeven tijdsstip klaargezet met klassikale presentatie, dus wees op tijd.

Hebben jullie eigen parkeerplaatsen?

Nee, wij hebben geen eigen parkeerplekken, maar onder ons terras bevindt zich parkeergarage “De Raaks” waar meer dan voldoende plek is.
Adres: Zijlvest 45, Haarlem

Hebben jullie ook vegetarische gerechten op de kaart?

Op onze menukaarten staan verschillende vegetarische gerechten. Daarnaast kunnen wij rekening houden met dieetwensen / allergieën, mits van te voren aangegeven.

Werken jullie met een groepskorting of staffelprijzen?

In al onze arrangementen zit een kortingsprijs verwerkt. Wanneer je los alles zou bestellen ben je duurder uit. Wij werken verder niet met kortingen op de offerte.

Hebben jullie ook een drankarrangement?

Wij bieden geen drank op afkoop, omdat de prijzen van onze dranken sterk uiteen lopen.
Wel is het mogelijk om eventueel met munten te werken. De ingeleverde munt krijgt dan de waarde van het bestelde drankje, dit zal altijd op nacalculatie zijn.
Een andere mogelijkheid is om een budget af te spreken, wij geven een seintje wanneer dit bijna bereikt is. Het is dan mogelijk om aan te geven of er verder op rekening gedronken mag worden, of dat ieder voor zich dient te betalen.

Schenken jullie ook andere dranken dan Jopenbier?

Jazeker, naast onze Jopenbieren van de tap en fles kun je bij ons frisdrank, wijn en koffie en thee bestellen, en enkele sterke dranken waaronder de Jopen Gospel Spirits; onze eigen Gin en Genever. Vraag gerust aan de barman of barvrouw naar de opties en adviezen.

Schenken jullie ook pils?

Wij schenken onze eigen Craft Pilsner (bronzen medaille winner Dutch Beer Challenge 2022 in categorie Pilsner). Wij schenken alleen onze eigen gebrouwen Jopenbieren, hier en naast de Craft Pilsner hebben wij ook een Jopenbier wat dicht in de buurt komt van de smaak van pils: Craft lager.

Het belangrijkste verschil tussen pils en speciaalbier is het gistingsproces. Speciaalbieren zijn bovengistend en pils is bijna altijd ondergistend. Ondergisting houdt in dat het gistingsproces plaats vindt bij een relatief lage temperatuur, meestal tussen de 4 en 15 graden. Tijdens dit proces zet de gist zich af op de bodem, vandaar ‘ondergisting’. Bovengisting daarentegen vindt plaats bij een relatief hoge temperatuur van 15 tot 25 graden. Tijdens dit proces blijft de gist op het brouwsel drijven. Vandaar de naam bovengisting. Bij bovengisting is er meer mogelijk met smaken en toevoegingen.

Wat is het verschil tussen bieren met een THT datum of Bottel datum?

Vroeger vulde wij onze Jopenbieren af met een botteldatum, dit omdat wij vinden dat onze bieren ook over een langere periode te drinken zijn en vaak qua smaak lekkerder worden. Echter doordat verkooppunten geen bieren meer mogen verkopen zonder THT datum zijn wij overgestapt naar een THT datum. Hoe komt het dan dat sommige een THT van 20 jaar hebben?
Donkere bieren met een alcohol percentage boven de 9% krijgen een THT datum mee van 20 jaar, omdat deze bieren goed kunnen worden weg gelegd, mits deze koel en donker bewaard worden.

Wordt er ook echt gebrouwen in de Jopenkerk, of is het alleen voor de sier?

Zes dagen in de week wordt er ook echt gebrouwen in de Jopenkerk. Vanuit het Grand Café of restaurant kun je de brouwers aan het werk zien. Misschien zie je wel een hopgift door een van de brouwers.

Zijn jullie open op feestdagen?

Jazeker, wij zijn alle dagen van het jaar geopend. Kijk voor de aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen op onze contactpagina.

Ik wil met een groep komen, wat zijn de mogelijkheden?

Voor groepsaanvragen voor lunch, high beer of diner met meer dan 10 personen kan je het beste contact opnemen per mail via haarlem@jopenkerk.nl.

Hoe zijn jullie te bereiken als ik vragen heb?

Wij zijn het beste te bereiken per email haarlem@jopenkerk.nl . Op doordeweekse dagen krijg je binnen 24-uur antwoord. In het weekend wordt de mail niet beantwoord, in dat geval kun je het beste even binnenlopen. Vanwege de drukte wordt de telefoon en mail niet behandeld op zaterdagmiddag, zondag en maandag.

Kan ik lopen/ met openbaar vervoer naar Jopen Proeflokaal (Jopen Tap Room) Waarderpolder?

De Jopen Tap Room is beperkt toegankelijk met het openbaar vervoer, in het weekend rijdt er één bus één keer in het uur. Kijk op www.9292.nl om je reis te plannen.
Lopen naar de Jopen Tap Room kan zeker, reken hier dan in ieder geval 45 minuten voor. Eenvoudiger is om een fiets te boeken, dan ben je met 15 minuten op je bestemming.

LET OP! De Jopen Tap Room in de Waarderpolder is momenteel voor onbepaalde tijd gesloten. De Jopenkerk in het centrum van Haarlem is wel dagelijks geopend.

Mijn vraag staat er niet tussen

Heb je een specifieke vraag, neem dan contact op per mail haarlem@jopenkerk.nl

Door de weeks beantwoorden wij je mail binnen 24 uur. De Jopenkerk is dagelijks geopend, je bent ook van harte welkom om langs te komen en je vraag ter plekke aan onze medewerkers te stellen.*

*houd er rekening mee dat wij bij grote drukte niet altijd in de gelegenheid zijn om je vraag uitgebreid te beantwoorden. 

0