VRAGEN

VEEL GESTELDE VRAGEN

• Borrel of diner reserveren in het Grand Café, wat zijn de mogelijkheden?
    Een tafel reserveren voor een borrel in het café is niet mogelijk. Iedereen is van harte welkom om langs te komen en zelf een plek uit te zoeken in het Café. Het is altijd mogelijk om bij ons aan de bar te bestellen. Reserveren voor de lunch en diner kan wel op onze reserveringen pagina.

• Uitzondering voor groepen boven 20 personen:
      Indien je met meer dan 20 personen komt, kunnen wij van zondag t/m donderdag een gedeelte van het Grand Café voor een borrel reserveren. Daarnaast is het Grand Café ook altijd open voor bezoekers op inloop en wordt nooit besloten gereserveerd.

• Is een rondleiding in de Jopenkerk mogelijk?
    Wij geven in de Jopenkerk geen rondleidingen, de brouwerij in de kerk is hiervoor te klein, wel kun je vanuit het Grand Café en restaurant de brouwketels bekijken en diverse Jopenbieren proeven. Wij vertellen je graag meer over Jopenbier!

• Kunnen jullie rekening houden met dieetwensen / allergieën?
    Het is zeker mogelijk om hier rekening mee te houden, mits dit van te voren bij ons bekend is. De Chefkok kan het menu aanpassen op basis van de dieetwensen en allergieën. Daarnaast is het ook mogelijk om in vegetarisch of vegan te eten, mits dit van te voren bij ons bekend is.

• Hebben jullie ook vegetarische gerechten op de kaart?
    Op onze menukaarten staan verschillende vegetarische gerechten, ook in onze groepsmenu’s is altijd een vegetarische optie te vinden. Daarnaast kunnen wij rekening houden met dieetwensen / allergieën, mits van te voren aangegeven.

• Kan ik een andere tijd kiezen voor een High Beer?
    De High Beer kan alleen geserveerd worden op vrijdag en zaterdag met starttijd tussen 14:00 en 16:00 uur. Kijk online voor de beschikbaarheid.

• Zijn jullie open op feestdagen?
    Jazeker, wij zijn alle dagen van het jaar geopend. Kijk voor de aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen op onze contactpagina.

• Schenken jullie ook andere dranken dan Jopenbier?
    Jazeker, wij hebben ook wijn, fris, koffie en thee op de kaart staan naast de uitgebeide selectie Jopenbieren van tap en op fles en blik. Daarnaast hebben wij een eigen Gin en Genever waarvan je kunt genieten voor in je cocktails. Vraag gerust aan de barman naar de opties.

• Wordt er ook echt gebrouwen in de Jopenkerk, of is het alleen voor de sier?
    Zes dagen in de week wordt er ook echt gebrouwen in de Jopenkerk. Vanuit het Grand Café of restaurant kun je de brouwers aan het werk zien. Misschien zie je wel een hopgift door een van de brouwers!

• Hebben jullie eigen parkeerplaatsen?
    Nee, wij hebben geen eigen parkeerplekken, maar ons terras bevindt zich bij de voetgangersuitgang van parkeergarage “De Raak” waar meer dan voldoende plek is. Parkeergarage adres: Zijlvest 45, Haarlem

• Kan ik ook eten op zondag/maandag?
    Ja, beneden in het Grand Café is het dagelijks mogelijk om te lunchen, borrelen en dineren vanaf de cafékaart. Het restaurant boven in de Jopenkerk met uitgebreider diner menu à la carte is alleen geopend van donderdag t/m zaterdag.

• Schenken jullie ook pils?
    Wij schenken alleen onze eigen gebrouwen Jopenbieren. Wij hebben ook een paar bieren in de categorie pils en lager.  Jopenbieren die dicht in de buurt komen van de smaak van grote pils merken zijn: Who The F**** is Helles?!, de Juicy Lager, en de Craft Pilsner.

• Hebben jullie ook een drankarrangement?
    Wij bieden geen drank op afkoop, omdat de prijzen van onze dranken te sterk uiteen lopen.
    Wel is het mogelijk om eventueel met munten te werken. De ingeleverde munt krijgt dan de waarde van het bestelde drankje, dit zal altijd op nacalculatie zijn.
    Een andere mogelijkheid is om een budget af te spreken, wij geven een seintje wanneer dit bijna bereikt is. Het is dan mogelijk om aan te geven of er verder op rekening gedronken maf worden, of dat ieder voor zich dient te betalen.

• Werken jullie met een groepskorting of staffelprijzen?
    In al onze arrangementen zit een kortingsprijs verwerkt. Wanneer je los alles zou bestellen ben je duurder uit. Wij werken verder niet met kortingen op de offerte.

• Wat is het verschil tussen bieren met een THT datum of Bottel datum?
    Vroeger vulde wij onze Jopenbieren af met een botteldatum, dit omdat wij vinden dat onze bieren ook over een langere periode te drinken zijn en vaak qua smaak lekkerder worden. Echter doordat verkooppunten geen bieren meer mogen verkopen zonder THT datum zijn wij overgestapt naar een THT datum.
    Hoe komt het dan dat sommige een THT van 20 jaar hebben?
    Donkere bieren met een alcohol percentage boven de 9% krijgen een THT datum mee van 20 jaar, omdat deze bieren goed kunnen worden weg gelegd, mits deze koel en donker bewaard worden.